2e Advent

4-12-11

De week van de planten...
Boompjes van de Ostheimer, een rozenboogje, een hyacinth en de Roos van Jericho.
Dat is een bijzonder plantje: het hele jaar zit er een soort uitgedroogd bolletje in de kerstdoos, het ziet er een beetje uit als een conifeer. Het is een woestijnplantje wat jaren zonder water kan. Jaren heeft dit plantje ook wel eens meegemaakt. Ik kreeg hem zelf ooit in een kerstpakket, maar schatte hem toen niet zo naar waarde. Jaren later vond ik er een bij mijn moeder in huis (zelfde werkgever, zelfde kerstpakket) toen we dat aan het opruimen waren, ze had het al die jaren bewaard.
Ik besproei hem en na een half uurtje ziet het plantje er dan zo uit:

Ik zal morgen nog wel eens een foto maken, heel bijzonder, je ziet het bijna gebeuren!


Deze adventszondag is zo mogelijk nog vreemder dan de eerste: gisteren deed de goedheiligman dit huis aan (zo vroeg mogelijk aub, we kunnen het maar gehad hebben!) Dit jaar een hele speurtocht door het huis, van boven naar beneden en weer terug natuurlijk!
Sint bracht mooie dingen: boeken, kristallen, stenen en bijzondere knuffels
Deze heeft Irene gehaakt op verzoek van Matthijs, hij had het draakje gezien in een boekje, heeft zelf de wol mee uitgezocht en bedacht hardop met pretoogjes dat Sint dat wel zou betalen!
Birgit kreeg een ballerinakonijn, gebreid van wol/zijde. Vorige week besloten de kinderen ineens 's avonds regelmatig aan de wandel te gaan en zo had ik alleen overdag tijd voor dit geheime project. De balletschoentjes komen er nog aan.

Sint bracht ook vierkante ogen: een WII.
Ik als fel tegenstander ging dan toch maar overstag en dat is leuk. De verwondering, Birgit die maar blijft roepen: 'Dat is wel stom, dit hoort helemaal niet bij ons!'
Vandaag is het dus een schermdag, want als je dan zoiets krijgt moet je wel alles kunnen proberen. Ach, bewegen doen ze in ieder geval!
Fijne advent!

3 opmerkingen:

  1. Leuke knuffels.
    En wat zijn ze slim die kinders hé.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sterlamp en de ansichtkaart op de eerste foto en de staande lamp op de laatste foto komen mij heel bekend voor, ik heb ze ook.
    Wat apart, dat woestijnplantje. Soms ga je de dingen pas later waarderen. Heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie opbouw van de kerststal het woestijnplantje heb ik nog nooit gezien, heel bijzonder hoor, en die knuffels zijn geweldig leuk! Tja en dan die Wii is ook niets voor mij maar de kinderen zijn er heel erg blij mee, en misschien jij straks ook wel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen