4e advent

18-12-11
Vandaag is het vierde advent, de mensen komen erbij: in ons geval de boer, die voor herder speelt.
De os is nog steeds kwijt helaas en de ganzenhoedster heeft zich ook verstopt, maar het is maar even zoals het is. 

Vanuit mijn hoekje op de bank waar ik als een prinsesje lig, heb ik vandaag gekeken hoe de kerstboom opgetuigd werd. Normaal neem ik daarin het voortouw en komen er kleine appeltjes, schijven grapefruit en appelschijfjes in, maar zo is het dit jaar niet.
De boom werd behangen met de houten hangertjes, de prachtige ijspegels die ik in Gent heb gekocht en appelschijfjes, want snoepen uit de boom, dat moet!
Zelfs zonder lampjes aan vind ik hem prachtig! Op kerstavond zullen we ze echt aan gaan doen.

En dan mijn eigen avontuur: Minder dan 48 uur nadat ik met mijn koffer het ziekenhuis inliep, stapte ik voor mijn eigen voordeur weer uit de auto! Ik merkte na een enkele nacht al verschil: ik had, ondanks de wond, minder pijn dan het weekend ervoor! Iedere dag merk ik weer dat er dingen zijn die me makkelijker afgaan dan voorheen, maar natuurlijk blijft het voorlopig zaak heel voorzichtig te doen!

Creeeren zit me nog meer in de vingers dan ik zelf doorheb en in mijn ziekenhuisbed heb ik een jasje gebreid voor Ilse, de pop van Birgit.
De knoopjes moeten er nog aan en Birgit zelf is nu een sjaal aan het breien voor bij de jas: overwegend roze met een vleugje paars.

Ook heb ik Sofie hier al weken op de piano staan, met een kaal hoofd. Een vriendin van me heeft haar ooit gemaakt bij Froken Skicklig, maar was nooit tevreden over haar kapsel. Ik zou dat wel even oplossen zei ik haar, maar omdat het geen pop was die ik zelf had gemaakt, ging me dat niet zo gemakkelijk af, ik heb lang niet geweten hoe ik het aan zou pakken.
Gisterenochtend zat ik op de bank een beetje om me heen te kijken en ineens wist ik het! En even later had Sofie een prachtig boblijntje, met speldje. Ik ben er zelf heel tevreden over en straks wordt ze opgehaald door haar moeder, ben benieuwd hoe zij het vindt!

5 opmerkingen:

  1. Ook zonder de os en ganzenhoedster is het een mooi tafereel. En Sofie heeft een heel ander kopje gekregen en mooi resultaat is het geworden. Ik vind ze nog steeds erg lief;-). Geniet vanuit je hoekje op de bank van je kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent en blijft ook een bezig bijtje!
    Grappig koppie heeft Sofie, heel anders dan dat jij ze maakt. Ze heeft wel een leuk kapsel gekregen, maakt haar eigenwijs.

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat na je avontuur. Geniet nog even van je prinsessen-status! (dat mag)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer thuis bent en geniet maar van al het moois om je heen en neem je rust!
    Creatief zijn kan je ook niet uitzetten hé ;o)
    Schattig vestje hoor en de haartjes zijn ook heel leuk past precies bij dit poppekoppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je weer thuis bent, geniet ervan en hoop dat je snel weer op de been bent.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sophie is wel een schatje geworden. Ik vind het leuk om je te volgen.
    Groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen