3e advent

12-12-11
Maria en Jozef reizen verder: De afgelopen week stonden ze op de schouw, naast een foto van mijn moeder (die perse niet op de schouw wilde staan ;) ) en deze week staan ze op het dressoir. Toen ik de foto gemaakt had zag ik dat het engeltje wat ik kreeg van de kleuterjuf er ook bij staat: een klein doosje om herinneringen in te doen. Op de een of andere manier belanden Maria en Jozef altijd op bijzondere plekjes hier in huis.

In de derde adventsweek komen de dieren, vooralsnog alleen de schapen, want de os is kwijt en het muisje zie ik zo voor me, maar als ik nu nog maar wist waar ik hem pas geleden nog zag! Het is een Ostheimer, dus ik vermoed dat de kinderen wel weten waar dat ligt, dus dat komt wel goed.
De schaapjes zijn ook van Ostheimer en het lammetje is een creatie van de kleuterhandjes van Matthijs, toen al handig... (Gisteren op de markt in Gent hadden we dan ook niet alleen veel bekijks door de mooie poppen, maar ook omdat er 2 hakende kinderen achter de kraam zaten.)
De schaapjes staan op het droge...
Letterlijk mag ik wel zeggen: de oppaskindjes zijn onder de pannen, de laatste markt is gisteren geweest, vanavond nog een gezellige cursusavond op het programma en dan gaan de poppenmaakspullen een paar weken in de mand.
Ik heb een prachtige werktafel in de woonkamer, heerlijk, want voorheen zat ik aan de keukentafel en moest ik altijd opruimen om te kunnen eten of, in geval van crisis en topdrukte, werd het gezin naar de bank verbannen om te eten. Het nadeel van zo'n tafel die je niet op hoeft te ruimen, daar hoef ik natuurlijk verder niets over te vertellen.
Deze hele ochtend ben ik al bezig om hem op te ruimen, de kerstboom komt volgend weekend en zal op mijn tafel (op veilige Joris-puberhoogte) komen te staan en dan is het wel prettig als die opgeruimd is.

Dit weekend ben ik niet thuis, dus Bryan en de kinderen gaan dan samen de boom zetten. Ik ben ontzettend benieuwd!

1 opmerking:

  1. Het is zo leuk de reis van Maria en Jozef te volgen bij jou, hier moet nog alles klaargezet worden, ik denk dat als je weer thuis komt er een pracht van een boom zal staan.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen