Poppendokteren!

28-2-13
Afgelopen week kreeg ik de vraag of ik een popje zou kunnen herstellen. Een 37 jaar oud popje, wat al jaren in de kast lag, maar nu meegenomen wordt door de zoon als hij uit logeren gaat.
Het gezicht was flink beschadigd en ook de handjes waren flink stuk.
Het spannendst is altijd het uit elkaar halen! Ik vraag me dan toch altijd af of ik het popje weer helemaal goed in elkaar krijg.
Maar deze keer was het verrassend eenvoudig: er verandert nooit zoveel aan de zonnekindpoppen. Ik kon dus gewoon het patroon gebruiken voor een kleine ledemaat. Voor het lijf en gezicht heb ik met de hand het kokertje genaaid, zo kon het mooi op maat. De ledematen gingen gewoon onder de naaimachine en die kon ik zo aantrekken.
Daarna de ledemaatjes weer vast gemaakt en dichtgenaaid. Tot slot kreeg ze toch ook nog even een nieuwe jurkje!
Morgen gaat ze weer terug, klaar om dit weekend weer te gaan logeren!

7 opmerkingen:

  1. Wat een schat zeg. En ze is weer als nieuw na 37 jaar. Kanp werk afgeleverd.

    Fijn weekend
    Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, je bent een echte poppendokter! Ze is weer prachtig geworden.
    Groetjes Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wonderbaarlijk die voor en na! Ontroerend zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat is mooi geworden!!
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dankbaar werk om zo'n pop weer te herstellen.
    De pop ziet er weer prachtig uit.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is knap gedaan, zeg! Ze ziet er weer prachtig uit, en wat een dankbaar werk! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nancy ik heb ook een oude pop die gemaakt moet worden wil je contact met me opnemen eva_v@hotmail.com groetjes eva

    BeantwoordenVerwijderen