Blauw!!!

17-10-11
Groen is een kleur die ik eigenlijk alleen maar waardeer als het gaat over blaadjes, gras en beestjes.
Leven met de 'kunstmatige' kleur groen om me heen, dat kan ik niet! Toen we dit huis kochten was de keuken groen (met confettistipjes!), de badkamer was groen, de buitenkant groen, de trap groen, her en der verspreid wat groene verf en een paar groene deuren.
De badkamer en keuken, daarvan riep ik meteen: 'Dat is weg voor ik hier ga wonen!'

Blauw of paars, dat zijn mijn kleuren (gelukkig niet alleen van mij, maar ook van mijn volkje) en langzaam winnen die kleuren hier in huis terrein.
Dit weekend waren de omstandigheden ideaal om de buitenboel af te maken. Het was wat dat betreft een lastige zomer of het regende heel hard of het was te heet! Dit weekend was het gelukkig 'maar' 16 graden buiten, maar bij ons voor voelt het als zomer!
De klus is geklaard: de voorkant is eindelijk blauw!!
Volgende zomer de achterkant (en die kan dan weer alleen als het goed heet is, want achter ligt op het noorden en daar blijft het altijd fris!).

In huis rest alleen nog de vloerbedekking op de trap, maar die moet blijven liggen tot de gang boven is gewit. Eigenlijk een klus die voor deze winter op de planning stond omdat alle kamers eindelijk helemaal af zijn, maar dat wordt uitgesteld tot volgend jaar.
En dan beneden nog 2 groene deuren, dat is natuurlijk een klusje van niets, maar de Herfstmarktentijd ligt in het verschiet, daar ga ik me eerst mee bezighouden!

Vorige week heb ik trouwens de herfstslinger gemaakt van Septemberspring voor in het winkeltje van Irene, leuk klusje om te doen en achteraf denk je altijd: 'ach, het is het werk niet.', maar ik vond het toch ook wel een flink klusje! Ik had er geen foto van gemaakt, dit is de voorbeeldfoto!
Ik vind het wel een heel leuk ding!

1 opmerking: