Poppenmaakpret!

29 juni 2010
Toen Birgit bijna 6 werd, vroeg ze om een pop die haar babykleren aan zou kunnen, maar ineens veranderde ze van gedachten: toch maar niet...
Een paar weken geleden vroeg ze er ineens weer om en zo ontstond het idee om die dan samen te gaan maken!!!
Gisteren hebben we dat gedaan, een fotoverslag...

We hebben nodig:
Birgit
Birgit
Koffie
Koffie en lekkers...
En dan gaan we aan het werk...
Patroontekenen
Patroontekenen...
Ingespannenwerken
En dat is best moeilijk!
Hoofddraaien
Ondertussen begin ik met het hoofd...
Hoofd
En dat wordt best groot!
Naaimachine
Achter de naaimachine...
Stoofje
Met korte pootjes...
Bochtenwerk
Samen het bochtenwerk...
Naaimachine2
Maar rechtdoor gewoon alleen!
Knippen
Uitknippen...
Hoofdvormen
En ik weer verder met het hoofd: vormen en afbinden...
Hoofdklaar
En klaar...
Keren
De uitgeknipte delen keren (ook een moeilijke klus)...
Vullen
En vullen...
Bijna
Aan het einde van de middag ziet ze er zo uit... Bijna klaar, alleen nog in elkaar: een klusje voor mij...
Klaar
Klaar!!!
Ilse-Birgit
En ze heet Ilse...
Ilse
Dit jurkje heeft Birgit ontzettend vaak aangehad...
Omkleden2
Omkleden, tutten en spelen!!!!
Ik vond het van het begin af aan al zo'n verschrikkelijk leuk idee, dat ik meteen een workshop heb gepland om samen met je kind een pop te gaan maken, maar dat het zo verschrikkelijk leuk zou zijn, had ik eigenlijk niet voorzien... Wat bijzonder om dit zo te hebben mogen doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten