'Extreme' maatregelen

13-10-13
Afgelopen week werd het dak gemaakt, eindelijk: niet meer 's nachts in wilde paniek omhoogschieten als je hoort dat het hard regent! (het heeft overigens niet meer binnengeregend na die ene dag)
Maar op het plafond in de gang boven tierde de schimmel welig. Matthijs en ik waren al flink aan het hoesten en ik had zelfs een paar nachten nauwelijks geslapen.
De aannemer bleek eerder klaar op het dak dan bedacht en vond het een goed idee om in het voorjaar binnen aan de gang te gaan: dan kon alles nog goed drogen. Ik vond het niet zo'n goed idee: hij had nu toch een beetje tijd over, dus trek alles er maar uit.
En zo geschiedde:
Een gat in het plafond en een gat in de vloer... Zo kan alles in ieder geval goed drogen!
Maar ja, dan gaan er mannen aan het werk met maskers en ik moet daar dan slapen? Nou nee. Dus de afgelopen dagen zaten we weer heerlijk in een huisje in het bos op de Katjeskelder. Het was net thuiskomen, wel een ander huisje dan vorig jaar, maar gewoon een kopietje. Gek... :)

En ondertussen werk ik nog wel hoor! Terwijl we daar zaten viel er een envelop met prachtige wol op de mat:
Wol uit het Elfenbos van Mos Moois
Tja en laat dat dan maar eens liggen. Onder het mom van slecht werklicht en een baby niet van haren kunnen voorzien, maar wel blind kunnen breien, begon ik aan een poppenvestje!
Het poppenkind is inmiddels ook af. Een grote blonde dame! Ze mag in haar blootje op reis, maar ik geloof niet dat ik haar zo in kan pakken, dus ik ga eens bedenken hoe ik dat op ga lossen!
En nog een extreme maatregel: een aantal keer in de regen gefietst van de week, plakhaar in mijn gezicht. Droog weer, dus statisch haar. Ik was het zat en dus: eraf!
Wat een zaligheid!!

Wanneer het gat in het plafond gemaakt wordt weten we nog niet, misschien ga ik het zelf wel doen. Ik kan het, dus waarom niet. Nou ja, tijd dus...
Na een aantal dagen luchtzuiveren en de verwarming heel hard aan, zijn we nu in ieder geval weer lekker thuis!

2 opmerkingen:

  1. Groot gelijk lekker even weg, en wat een mooie wol die zou ik ook niet kunnen laten liggen hoor :) Je nieuwe kapsel ziet er goed uit!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijke wol en lekker weer thuis en dan met een nieuw koppie gaat je het allemaal lukken weet ik zeker :)
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen